Latvijai ir svarīgi iesaistīties Ķīnas Zīda ceļā, intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” uzsvēra biedrības “Baltijas asociācija – transports un loģistika” vadītāja Inga Antāne.
Antāne uzsvēra, ka novembra sākumā Rīgā gaidāmais 16+1 formāta samits, kurā tiksies daudzu Eiropas valstu un Ķīnas augstas amatpersonas, ir Latvijas tranzīta vienīgā attīstības iespēja.
Viņa skaidroja, ka ņemot vērā, ka Krievija līdz 2018.gadam pārtrauks naftas produktu eksportu caur Baltijas valstu ostām, novembris ir vienīgā iespēja parādīt Latvijas izcilo piedāvājumu.
“Šis piedāvājums ir jāizsaka Ķīnai, liekot tai izvēlēties Latviju par savu sadarbības partneri nākotnē,” pauda Antāne, skaidrojot, ka Latvijai ir ļoti svarīgi iesaistīties Ķīnas Zīda ceļā. “Mums ir jābūt. Mēs ļoti ceram būs šajā Zīda ceļā, lai mēs nonāktu tranzīta izolācijā. Baltijas valstīm ir unikāla jūras izeja uz Skandināvijas un Krievijas tirgu,” viņa norādīja.
Jau vēstīts, ka LDz un SIA “LDz Cargo loģistika” kopā ar Krievijas, Baltkrievijas un Kazahstānas dzelzceļu kopuzņēmumu “OTLK” un Baltkrievijas dzelzceļa loģistikas uzņēmumu “BTLC” izstrādājuši vienotu tarifu dzelzceļa kravu pārvadājumiem no Ķīnas robežas līdz Rīgas, Ventspils un Liepājas ostām. Papildus tam kopā ar Latvijas tranzīta nozares uzņēmumiem LDz ir izstrādājis vienotu pārvadājumu tarifu pārvadājumiem arī uz Skandināvijas valstīm.
Šis vienotais tarifs, ir pirmais solis, lai izstrādātu kompleksu vienoto piedāvājumu tranzīta koridoram no Ķīnas caur Latviju uz Skandināviju.
Foto: LDz