Grūtības Eiropā palielinās spiedienu uz ceļojumu nozari. Draudošo parādu un stingro taupīgas pasākumu dēļ Eiropas ceļojumu nozare visdrīzāk joprojām saskarsies ar grūtībām. Aviācijai tas nozīmē vāju patērētāju pārliecību un nemitīgu korporatīvo braucienu budžetu pārskatīšanu, jo tiek apstiprināti tikai būtiskākie vai kritiski svarīgie komandējumi. Aviokompāniju atbilde uz šīm grūtībām būs turpmāka efektivitātes uzlabošana, veicot konsolidāciju un restrukturizāciju, lai saglabātu zemās biļešu cenas, kā arī personalizētu produktu piedāvāšana. Zemo cenu aviokompānijas uzlabos servisu, lai piesaistītu korporatīvos pasažierus (piemēram, sēdvietu rezervēšana, elastīga biļetes maiņa), kamēr tradicionālās, hibrīdaviokompānijas un nišas aviokompānijas turpinās dažādot piedāvājumu un izstrādāt personalizētus pakalpojumus. Turklāt, lai izvairītos no potenciāliem zaudējumiem korporatīvo/ biznesa braucienu jomā, aviokompānijas vasarā lielāku uzsvaru liks uz atpūtas galamērķiem.
Pieaugs papildu ieņēmumi. Aviokompānijas sāk līdzināties ceļojumu lielveikaliem un pārdod visu, sākot ar bagāžu un auto nomu un beidzot ar apdrošināšanu, saulesbrillēm un lazanju, tādējādi mainot avionozares biznesa pamatprincipus. Papildu ieņēmumi daudzām pasaules aviokompānijām nodrošina finansiālo dzīvotspēju, jo tie izlīdzina cenu pieaugumu citās jomās, turklāt tie uzlabo pakalpojumu un padara to godīgāku — pasažieriem ar vieglu bagāžu nav jāsubsidē pasažieri ar smagām ceļasomām, ja bagāžas maksa tiek iekasēta atsevišķi no lidojuma biļetes, un pārējie produkti (planšetdatori izklaidei lidojuma laikā, Wi-Fi internets, dzērieni, apdrošināšana, īpašās maltītes, ziedi) ir kvalitatīvāki, ja tos klientiem piedāvā par maksu. 2013. gadā aviokompānijas saviem klientiem piedāvās jaunu papildu produktu klāstu, sākot ar individuālu reģistrēšanu lidostā, rokas bagāžu un beidzot ar modernām ierīcēm izklaidei lidojuma laikā, saturu klientu ierīcēm un dažādiem jauniem pievilcīgiem eksperimentiem, lai noskaidrotu novatorisku nākotnes piedāvājumu pārdošanas potenciālu.
Personalizēšana – nozares standarts. Tā kā aviokompāniju tīmekļa vietnēs un lidojumu laikā jau ir pieejami desmitiem ar lidojumu saistītu un simtiem papildus produktu, pakalpojumu personalizēšana avionozarē nav nekas jauns. Tomēr personalizēšanas iespējas līdz šim ir bijušas salīdzinoši ierobežotas, jo tās galvenokārt ir pieejamas aviokompāniju tīmekļa vietnēs. Tieši tāpēc pašlaik Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA) izstrādā jaunus standartus, kas aviokompānijām ļaus piedāvāt pilnas produktu iespējas arī caur citiem kanāliem, tajā skaitā ceļojumu aģentūrām. Tādējādi ceļojumu personalizēšana kļūst par jaunu nozares normu, kur katrs klients varēs pielāgot pakalpojumu savām vajadzībām.
„Zaļā” lidošana nākotnes vārdā. Neskatoties uz ES Emisiju tirdzniecības shēmas (ETS) atlikšanu līdz tiks rasts globāls risinājums, klimata izmaiņu politika joprojām ir potenciāls finanšu drauds. Turklāt, tā kā valdību finanses Eiropā pasliktinās, aviokompānijas var kļūt par jaunu „zaļo” nodokļu mērķi, kas tikai piepildīs valsts kasi uz aviopasažieru rēķina. Tas kopā ar augsto naftas cenu mudina aviokompānijas arvien vairāk pievērsties ekoloģiskajai jeb zaļai lidošanai. 2013. gadā mēs varēsim iepazīties ar ekoloģiskās lidošanas iniciatīvām, sākot ar bioloģisko degvielu un beidzot ar modernām navigācijas procedūrām un infrastruktūru, kuru mērķis ir saīsināt lidojumu laiku un maršrutus, ietaupot degvielu.
AviācijaavionozareIATA