Šī gada augustā, salīdzinot ar 2019. gada augustu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,0 %, autodegvielas – pieauga par 11,3 %.
Salīdzinot ar 2019. gada augustu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 26,0 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,2 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 9,5 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 31,3 %), ko ietekmēja viena no vadošajiem nozares dalībniekiem reģistrācijas valsts maiņa. Mazumtirdzniecības dati tiek apkopoti tikai par Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem. Mazumtirdzniecībā stendos un tirgos savukārt samazinājums par 14,4 %.
Augustā, salīdzinot ar jūliju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,1 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 2,6 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,7 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,9 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,6 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 9,8 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,2 %).
Šī gada augustā, salīdzinot ar jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 0,7 %.