Dzelzceļa pārvadājumos pērn pēdējos trīs mēnešos ir vērojamas pozitīvas tendences, kas turpinās arī šogad, šorīt LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Runājot par situāciju ar dzelzceļa pārvadājumiem kopumā, ministrs atzina, ka pozitīvās turpinās arī šogad – šā gada janvāra pirmajās nedēļas pārvadāto dzelzceļa kravu apjoms pieaudzis par 8,5%, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pirms gada.
Pēdējo mēnešu laikā īpaši pieaudzis pa dzelzceļu pārvadāto konteinerkravu apjoms. Procentuāli vislielākais pieaugums ir saņemto konteineru sektorā – ja 2015.gadā uz Latviju nosūtīti 426 konteineri, pagājušajā gadā to skaits pieaudzis par 108% un sasniedzis 885 konteinerus.
Pagājušajā gadā pa dzelzceļa infrastruktūru konteineros galvenokārt tika pārvadātas tekstilrūpniecības iekārtas, putnkopības nozares un siltumnīcu aprīkojums. Palielinājies arī naftas pārstrādes produktu, tostarp smērvielu pārvadājumu apjoms.
Savukārt runājot par testa kravas vilcienu no Ķīnas pērn novembrī un iespējamo šī maršruta izmantošanu arī turpmāk, ministrs informēja, ka, iespējams, nākamais kravas vilciens no Ķīnas tiks organizēts februārī. Šoreiz vilciens gaidāms maršrutā Ningbo-Rīga.
Ministres nemācēja teikt, vai šis kravu pārvadāšanas maršruts būs regulārs, tas būšot atkarīgs arī no pašu uzņēmējiem. Pašlaik ar kokapstrādes uzņēmumiem tiek risinātas sarunas par kokmateriālu vešanu pa dzelzceļu. Tāpat paralēli notiek sarunas par kravu piesaisti no Skandināvijas valstīm.
“Tiek strādāts, lai šajā maršrutā ne tikai vestu kravas no Ķīnas, bet arī nodrošinātu “atpakaļplūsmu, kas rada daudz efektīvāku šo maršrutu”, piebilda Augulis.
Jau vēstīts, ka 5.novembrī Rīgas Centrālajā stacijā svinīgi sagaidīts pirmais Latvijas un Ķīnas dzelzceļu kopīgi organizētais testa vilciens maršrutā Yiwu-Zabaikaļska-Rīga.
Veiksmīgas visu iesaistīto partneru sadarbības rezultātā vilciens tika noorganizēts nozarei netipiski īsā laika periodā – nedaudz vairāk kā trīs mēnešos kopš sākotnējās vienošanās parakstīšanas starp Latvijas un Ķīnas dzelzceļa uzņēmumiem par konteinervilcienu satiksmes attīstīšanu.
Foto: LDz