Atskatoties uz 2014. gadu, jāsecina, ka bez cerīgiem pavērsieniem noslēgsies arī vilcienu iepirkuma sāgā. Pēc diviem neveiksmīgiem iepirkuma konkursiem un nomainītas “Pasažieru vilciena” valdes, Latvija atgriezusies sākumpunktā, kamēr kaimiņvalstī Igaunijā ar jaunajiem vilcieniem vizinās jau pusotru gadu, liecina LTV raidījuma “Panorāma” rīcībā esošā informācija.
2009. gads bija starta pozīcija gan Igaunijas, gan mūsu pašu ceļam uz jauniem vilcieniem, taču atskatoties uz sasniegto, ar skumjām jāsecina, ka Latvija pakāpusies soli atpakaļ.
Igaunija 18 jaunie elektrovilcieni brauc jau pusotru gadu, tāpat gandrīz gadu kursē arī 20 jaunie dīzeļi. Kamēr Igaunija vilcienu iepirkumu sauc par vienu no saviem veiksmes stāstiem, Latvijai vilcienu iepirkuma sāga noslēgusies bez cerīgiem pavērsieniem. Neveiksmīgi noslēguši divi vilcienu iepirkuma konkursi, tāpat jūlija sākumā tika nomainīta “Pasažieru vilciena” valde, kas kārtējo reizi attālināja Latviju no vilcienu nomas iepirkuma.
Lai gan sākotnēji valdes nomaiņa tika uzņemta ar cerībām un tika pausta pārliecība, ka vilcienu iepirkumu sāga drīz beigsies, tas tomēr atsvieda Latviju soli atpakaļ un jaunā valde pieņēma lēmumu apstādināt vilcienu iepirkuma procedūru, par iemeslu minot uzņēmuma patiesās intereses, kā arī finansiālos ierobežojumus. Pēc atkārtotas neveiksmes saistībā ar vilcienu iepirkumu, valsts prezidents Andris Bērziņš neslēpa savu sarūgtinājumu, norādot, ka nav ne jaunu vilcienu, ne atbildīgo par neveiksmīgo iepirkumu, iesakot Latvijā sakārtot jautājumu par atbildības uzņemšanos par saviem darbiem.
Taču vai tiešām nespēja uzņemties atbildību ar saviem darbiem, to pēdējā brīdī uzveļot uz jaunās valdes pleciem, vainojama pie situācijas, kurā kaimiņi brauc ar jauniem vilcieniem, kamēr Latvija spiesta atpirkt vecos vilcienus vai tomēr pie vainas ir zemā līmenī izstrādātais iepirkums? Katrā ziņā, atbildīgo par neveiksmīgi noslēgto vilcienu iepirkuma sāgu joprojām nav, tāpat kā jauno vilcienu.