2014.gada pirmajā ceturksnī Latvijā kopumā ir ievesti un pirmreizēji reģistrēti 10130 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par 16% vairāk nekā 2013.gada pirmajos trijos mēnešos (8734).
Kā Apollo.lv informē Auto Asociācijas projektu vadītāja Zane Rone, joprojām Latvijā populārākie ir 11 līdz 29 gadus veci automobiļi, kas aizņem 40% (4038 vienības) no visiem pirmreizēji reģistrētajiem lietotajiem pasažieru automobiļiem šī gada pirmajā ceturksnī.
No astoņus līdz desmit gadus veci lietoti auto aizņem 30% (2993), piecus līdz septiņus gadus veci – 19% (1881) un no viena līdz četrus gadus veci – 12% (1206) no kopējā pasažieru automobiļu skaita, kas Latvijā ievesti šogad pirmajos trijos mēnešos.
Pieprasītākās auto markas lietotu automobiļu segmentā joprojām ir «Volkswagen» ar 18% (1823) lielu tirgus daļu, «Volvo» markas auto aizņem 14% (1463), «Audi» – 12% (1248), BMW – 10% (1009), «Opel» – 8% (830).
Savukārt no visiem šogad reģistrētajiem lietotajiem pasažieru auto uz juridisko personu vārda ir reģistrēti 16% (1576), bet fiziskās personas iegādājušās 84% jeb 8554 pasažieru automobiļus.
«Šogad vēl nevaram noteikt automobiļu vidējo vecumu Latvijā, bet runājot par aizvadīto gadu, jāatzīst, ka automobiļu vidējais vecums turpināja pazemināties – pasažieru auto vidējais vecums (automobiļiem, kuriem derīga tehniskā apskate) kopumā bija 12,9 gadi, salīdzinoši Eiropas valstu vidējais autoparka vecums ir 8,3 gadi. Tāpat arī Latvijas autoparka aprites ātrums ir aptuveni 12%, kas ir viens no zemākajiem Eiropā. Šis rādītājs norāda, ka 12% no visiem valstī reģistrētajiem automobiļiem nomainās katru gadu, bet viss valsts autoparks nomainās reizi nepilnos deviņos gados. Savukārt automobiļi, kuri valstī ir visvairāk, t.i., 11 līdz 29 gadus veci, vairs nemainās un būtībā nosaka visa valsts kopējā autoparka vecumu. Salīdzinoši Lielbritānijā autoparka aprites ātrums ir virs 30%, Vācijā – aptuveni 25%,» skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, 2013.gadā lietoto automobiļu segmentā visvairāk lietotie automobiļi tika ievesti no Vācijas (53%), Itālijas (11%) un Beļģijas (9%), «taču realitātē Vācijas īpatsvars nav tik liels, automobiļa patiesā izcelsmes valsts tiek «manipulēta», jo pircējiem patīk dzirdēt, ka auto ir atvests tikko no Vācijas», tā Rūtiņš.
«Ja Latvijā tiktu izvirzīts mērķis sasniegt ES valstu vidējos autoparka rādītājus, tad ES mēs panāktu, iespējams, 2030.gadā. Tas nozīmētu, ka Latvijā uz 1000 iedzīvotājiem ir 508 automobiļi (šobrīd – 300), autoparka vidējais vecums – 8,3 gadi, autoparka aprites ātrums – 17%, jaunu auto pirmreizējās reģistrācijas katru gadu pieaug par 6%, lietotu auto pirmās reģistrācijas pieaug par 5% katru gadu un Latvijas kopējais autoparks ir 1,000,000 automobiļi,» prognozē Rūtiņš.