Informēju, ka digitālo tehnoloģiju uzņēmuma “TRY Dig Latvia” veiktā aptauja* par tiešsaistes iepirkšanās paradumiem vasarā atklāj, ka 26 % Latvijas iedzīvotāju pirkumiem tērē 100-299 eiro. 23 % aptaujāto norāda, ka vasaras mēnešos tērē 50-99 eiro, bet 16 % iepērkas par summu līdz 49 eiro. Vēl 12 % aptaujāto veic pirkumus virs 299 eiro, tostarp arī pirkumus par 1000 eiro un vairāk.
Aptaujas rezultāti liecina, ka visbiežāk tēriņus no 100 līdz 299 eiro veic iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem un no 40 līdz 49 gadiem (30%). Savukārt personas vecumā no 50 gadiem interneta veikalos vasaras laikā tērē vismazākās summas, attiecīgi no 0 līdz 49 eiro (46%) un no 50 līdz 99 eiro (47%).
Iedzīvotāju tēriņu paradumos vasarā ir novērojamas atšķirības arī starp dzimumiem. Sievietes visbiežāk interneta veikalos tērē līdz 99 eiro, bet, tiklīdz summa pārsniedz 100 eiro, novērojama tendence tērēt mazāk, savukārt vīriešu vidū gluži pretēji – tērēt vairāk. Aptaujas rezultāti parāda arī to, ka 23 % respondentu ir atzinuši, ka nezina, kādu naudas summu viņi tērē interneta veikalos vasaras laikā.
Visbiežāk pērk apģērbu, ceļojumus un dārza preces
Visbiežāk vasarā iedzīvotāji internetā iegādājas apģērbu un aksesuārus (33%), ceļojumu un izmitināšanas pakalpojumus (19%), kā arī dārza preces (18%). Apģērbu un aksesuāru kategorija ir vispopulārākā starp visām demogrāfiskajām grupām, tomēr novērojams, ka sievietes (38%), salīdzinot ar vīriešiem (26%), apģērbu iegādājas visbiežāk. Vīrieši savukārt vairāk iegādājas āra aprīkojumu (17% pret 10%), piemēram, teltis un kempinga piederumus, sporta preces (12% pret 5%) un sadzīves tehniku (10% pret 5%).
“Aptaujas rezultāti atklāj interesantu novērojumu – gados jauniem cilvēkiem (vecuma grupā no 18-29) ir tendence pirkt vairāk teju visās kategorijās, salīdzinot ar iedzīvotājiem virs 30 gadu vecuma. Iespējams, tas saistīts ar lielāku digitālo pratību – mūsdienās no mobilās ierīces var nopirkt teju jebko, neatkarīgi no tā, vai esi mājās vai atpūties ārzemēs,” stāsta “TRY Dig Latvija” vadītāja Ilze Tenase.
Vispopulārākās produktu kategorijas, ko iegādājas gados jaunāki respondenti (vecuma grupā no 18 līdz 29), ir apģērbs un aksesuāri (45%), ceļojumi un izmitināšanas pakalpojumi (27%), āra aprīkojums (18%) un restorānu ēdienu piegādes (15%). Līdzīga tendence novērota arī iedzīvotājiem līdz 59 gadu vecumam. Savukārt iedzīvotāji virs 60 gadu vecuma visbiežāk iegādājas apģērbu un aksesuārus (23%), dārza preces (21%) un medikamentus (19%).
Katrs desmitais (8%) aptaujātais norāda, ka pirkumi internetā vasarā ir impulsīvi, tomēr vairums jeb 33 % cilvēku vasaras izpārdošanu laikā iegādājas tikai tādas preces, kuru iegādi iepriekš ir apsvēruši. Tas nozīmē, ka vasarā iedzīvotāji biežāk nodarbojas ar plānotām aktivitātēm, piemēram, ceļojumiem, mājas renovācijas projektiem vai dārza darbiem.