Šī gada 15. jūnijā Ārlietu ministrija sadarbībā ar citām iestādēm un organizācijām sāk informatīvu kampaņu digitālajā vidē #CeļoApdomīgi, kuras mērķis ir sniegt ieteikumus Latvijas iedzīvotājiem ceļošanai šovasar.
Covid-19 pandēmijas laikā situācija valstīs pastāvīgi mainās. Kas ir drošs šodien, rīt tāds var nebūt. Informatīvās kampaņas devīze ir “Apdomā labi, padari gudri!” un vadmotīvs ir aicināt pieņemt atbildīgu lēmumu par ceļošanu, izzinot situāciju galamērķa valstī un uzņemoties riskus. Līdz 25. jūnijam digitālajā vidē tiks izplatīti astoņi tematiski vizuālie materiāli un neliels animācijas video par ieteikumiem atbildīgai ceļošanai un iespējamiem riskiem ceļojuma laikā.
Kampaņas uzmanības centrā ir aicinājums ceļot Latvijā.
Ja tomēr nolemts doties tālākā braucienā, ceļotāji tiek aicināti galamērķim un tranzītam izvēlēties Eiropas valstis ar zemu Covid-19 saslimstību un izmantot digitālā Covid-19 sertifikāta priekšrocības.
Plānojot ceļojumu, labākais padomdevējs ir tūrisma aģentūras – nozares profesionāļi, kas pārzina situāciju ārvalstīs. Kampaņas rīkotāji atgādina, ka drošai ceļošanai nepieciešama apdrošināšana neatkarīgi no galamērķa. Savukārt atgriežoties Latvijā, jāievēro drošības noteikumi, ja tādi ir noteikti. Drošības pasākumi nav neērtība, bet atbildīga attieksme pret sevi un līdzcilvēkiem, lai visi varam baudīt ceļojumus arī turpmāk.
Kampaņas partneri: Veselības ministrija, Ekonomikas ministrija, Iekšlietu ministrija un Valsts policija, Satiksmes ministrija, SPKC, Latvijas apdrošinātāju asociācija, Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācija, Vieglās valodas aģentūra, NVO Sustento, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, lidosta Rīga, airBaltic.
Materiāli tiks demonstrēti arī Rīgas starptautiskajā autoostā un Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.