Kopumā jūlijā mazumtirdzniecības izaugsmi veicināja tādi faktori kā, piemēram, veiksmīga tūristu sezona, vairāki masu pasākumi Latvijā. Pakāpeniski aug arī patērētāju pirktspēja – saglabājoties diezgan zemai inflācijai, ko pastiprināja arī PVN likmes samazināšana, turpina samazināties bezdarbs un kāpj arī algas. Līdz ar to mazumtirdzniecības apgrozījums jūlijā, salīdzinot ar jūniju, ir audzis visās galvenajās patēriņa grupās – pārtikas precēm par 1,8%, nepārtikas precēm (izņemot degvielu) – par 2,9%, bet degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājies par 3,7 procentiem.
Salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo mēnesi mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 10,8%, kas ir uzskatāms par būtisku pieaugumu. Kā liecina Eiropas Komisijas publicētais ekonomikas sentimenta indekss – Latvijai vēl arvien ir augstākais rādītājs starp Eiropas Savienības valstīm. Īpaši labi ir tieši patērētāju un tirgotāju konfidences rādītāji, kas likumsakarīgi arī atspoguļojas mazumtirdzniecības nozares rezultatīvajos rādītājos.
Domājams, ka ilgi noturēties šādiem pieauguma tempiem tomēr neizdosies, jo, lai arī kopējā ekonomiskā situācija vēl arvien ir salīdzinoši laba, tirdzniecības pieauguma tempi arvien apsteidz ienākumu pieaugumu, savukārt uzkrājumi saglabājas zemā līmenī. Tādējādi turpmākajos mēnešos tomēr gaidāma pieaugumu tempu samazināšanās.
Eiropas SavienībaFinanšu ministrijaprivātais patēriņšpvn