Ieteikumi tapuši pēc LATA iniciatīvas ar mērķi veicināt labo praksi lielu IT iepirkumu procesā, uzlabot pasūtītāju izpratni par IT iepirkumu specifiku un veicināt labāku rezultātu sasniegšanu. Izstrādātie ieteikumi būtu izmantojami visām iepirkumu procesā iesaistītajām pusēm, tai skaitā konsultantiem, juristiem un citiem speciālistiem iepirkumu dokumentācijas sagatavošanā.
Ideja par labās prakses vadlīniju nepieciešamību tika izteikta pērn LATA organizētajā diskusijā “Ideāls publiskais iepirkums”. Dokuments tika izstrādāts darba grupā, kurā tika aicināti piedalīties visi LATA biedri un vadošie IT un vadības konsultanti, kas sadarbojas ar publiskā sektora IT jomas pasūtītājiem. Vērtīgi komentāri un ieteikumi tika saņemti arī no Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA).
Dokumentā ir iekļauts identificēto problēmu apraksts un ieteikumi to novēršanai. Tas satur ieteikumus šādās jomās: pasūtītājam iesniedzamie dokumenti; iepirkumu tehnisko specifikāciju uzlabojumi; konkursu organizācijas jautājumi; iepirkuma līguma nosacījumi; iepirkumu līgumu realizācija. Dokuments pieejams Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā: http://www.iub.gov.lv/node/334.
„IT iepirkumos publiskajā sektorā gadu gaitā esam ievērojuši tipiskas nepilnības, kas var apgrūtināt kā piedāvājumu iesniegšanas, tā izvērtēšanas procesu un traucēt iepirkumu mērķu sasniegšanu. Izveidotais dokuments būtiski atvieglos prasību formulēšanu, formalitāšu sagatavošanu un iepirkumu realizāciju, tāpēc ceram, ka ieteikumi kļūs par praktisku rokasgrāmatu ikviena iepirkumu speciālista ikdienā,” stāsta LATA valdes loceklis, „Exigen Services Latvia” biznesa attīstības direktors Pēteris Sliede. „Tāpat arī ceram, ka pirms nozīmīgu vai sarežģītu IT iepirkumu veikšanas, pasūtītāji un konsultanti izmantos iespējas organizēt apspriedes ar IT nozares pārstāvjiem un asociācijām, lai izvērtētu labākos iespējamos risinājumus un nodrošinātu, ka iepirkumā būs konkurence pretendentu vidū.” IT iepirkumiLATA