Latvijas iedzīvotāji Ziemassvētku dāvanām 2024. gadā tērēs vidēji 165 eiro

Eiropas finanšu tehnoloģiju uzņēmuma Blackcatcard un starptautiskās datu analīzes grupas YouGov nesen veiktais pētījums atklāj galvenās patērētāju uzvedības un tēriņu tendences Latvijā svētku sezonā. Tuvojoties Ziemassvētkiem, pētījums atklāj, cik daudz Latvijas iedzīvotāji plāno tērēt dāvanām un kad viņi, visticamāk, iepirksies svētku dāvanām.

Latvijas patērētāji šogad Ziemassvētku dāvanām plāno iztērēt vidēji 165 eiro. Starp Eiropas valstīm, kas tērē visvairāk, ir Malta (331 eiro) un Francija (330 eiro), kas pārsniedz Igaunijas vidējo rādītāju. No Baltijas valstīm lietuvieši dāvanām plāno tērēt 215 eiro, bet igauņi – 210 eiro.

Gandrīz 4 no 10 Latvijas pircējiem (38%) plāno dāvanām atvēlēt no 100 līdz 249 eiro, bet gandrīz trešdaļa (32 %) plāno iztērēt mazāk nekā 100 eiro. Tikai 1 % respondentu Ziemassvētku dāvanām plāno tērēt vairāk nekā 1000 eiro, un šis rādītājs atspoguļojas arī citās Baltijas valstīs, kā arī Grieķijā un Itālijā.

Runājot par dāvanu iegādes laiku, lielākā daļa Latvijas patērētāju iepērkas decembrī. Aptuveni 30 % gaida līdz pēdējai nedēļai pirms Ziemassvētkiem, bet 25 % iepērkas decembra vidū. Tikai 2% sāk apsvērt dāvanas pirms novembra, atšķirībā no Vācijas un Francijas, kur šis rādītājs sasniedz 9%. Atšķirībā no citām Baltijas valstīm latviešiem nepatīk iepirkties pēdējā brīdī – tikai 7% patērētāju Ziemassvētku dāvanas iegādājas Ziemassvētku priekšvakarā. Igaunijā šis rādītājs sasniedz 11%, bet Lietuvā – 10%. Tomēr 11% Latvijas iedzīvotāju turpina dāvanu iegādi arī pēc Ziemassvētkiem.