ZZS deputāti: Jāuzlabo sabiedriskā transporta pieejamība reģionos

Reģionu iedzīvotājiem ir jāsaglabā iespējas izmantot sabiedrisko transportu, atbilstoši to vajadzībām, dodoties uz darbu, pie ārsta vai citās ikdienas gaitās, uzskata Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcija, aicinot Autotransporta direkciju skaidrot situāciju pasažieru pārvadājumu jomā.

ZZS deputāti no pašvaldību vadītājiem ir saņēmuši informāciju par novadu iedzīvotāju neapmierinātību ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Viens no šobrīd sāpīgiem jautājumiem ir jaunie noteikumi, kas aizliedz starppilsētu reisos ļaut pasažieriem stāvēt kājās.
„Neapšaubāmi pasažieru drošība ir pirmajā vietā. Tomēr nav pieļaujamas situācijas, kad cilvēks gaida autobusu, bet paliek pieturā, jo visas sēdvietas ir aizpildītas,” uzsver ZZS Saeimas frakcijas vadītājs Harijs Rokpelnis. Autotransporta direkcijai būtu jāseko līdz, kā jaunie noteikumi tiek ieviesti un kāda ir to ietekme uz iedzīvotāju iespējām ērti un laikus nonākt nepieciešamajā galapunktā.

Tāpat pierobežas reģionu iedzīvotāji ir nobažījušies par lēmumu atcelt bezmaksas maršrutus, kopumā 15, neskatoties uz to, ka tie tikuši izmantoti un cilvēkiem ir vajadzīgi.

„Mūsu valsts interesēs ir saglabāt pierobežas apdzīvotību, bet šis lēmums ar to ir pilnīgā pretrunā. Nav noslēpums, ka pakalpojumu sniedzēji, arī veikali, aptiekas, ārstniecības iestādes u.c. koncentrējas ap novadu centriem, tāpēc cilvēkiem no attālākiem pagastiem ir jānodrošina iespējas ar autobusu nokļūt uz centru. Lēmums atcelt bezmaksas maršrutus ir balstīts Excel tabulās, nevis realitātē,” norāda H.Rokpelnis.

ZZS Saeimas frakcija aicina Autotransporta direkciju skaidrot, kāda ir pašreizējā situācija pasažieru pārvadājumu jomā un vai starppilsētu un reģionālo maršrutu tīkls un transporta nodrošinājums atbilst novadu un pilsētu iedzīvotāju vajadzībām. ZZS arī vēlas noskaidrot, kāda situācija ir gaidāma 2025.gadā, balstoties uz plānoto finansējuma apjomu.

Tāpat ZZS aicina Autotransporta direkciju sniegt priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām tiesiskajā regulējumā, lai uzlabotu sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību reģionos, lai valdības vai Saeimas līmenī varētu pieņemt atbilstošus lēmumus.