Aldis Gobzems, "Latvijas Krājbanka" kreditora izdevniecības "Žurnāls Santa" pārstāvis, neredz citu iespēju, kā aicināt tiesu atcelt maksātnespējas administratoru SIA "KPMG Baltics", pretējā gadījumā bankas kreditoriem savus uzkrātos un zaudētos līdzekļus bankā neredzēt: "Diez vai kāda no valsts un pašvaldības institūcijām, uzņēmējiem vai privātpersonām Latvijā, kas bankas kraha rezultātā zaudēja grūtā darbā nopelnītos vairāk nekā 70 000 latus, vēlas "atdāvināt" maksātnespējas administratoram un viņa algotajiem speciālistiem savu naudu!"
Advokātam nav izprotams augstās maksātnespējīgās bankas ikmēneša uzturēšanas izmaksas. Piemēram, kāpēc pēc maksātnespējas procesa uzsākšanas bankā vēl strādā tik liels skaits darbinieku?! Vai patiešām šajā posmā ir nepieciešams uzturēt tik daudz bankas speciālistu? Vai tas ir normāli, ka administratīvās izmaksas mēnesī sastāda pus otra miljona latu?
Rodas iespaids, ka maksātnespējas administrators vilcina laiku, jo pretējā gadījumā grūti atrast pamatojumu, kāpēc līdz šim nav apstrīdēts neviens nozīmīgs bankas darījums kreditoru interesēs, kas ir ierasta prakse maksātnespējas procesos? Kāpēc bankas maksātnespējas administrators kā vērā ņemamu sava darba sasniegamu uzskata bankas kredītņēmēju atmaksātos aizdevuma procentus?
Advokāts arī neizprot nepieciešamību, kāpēc tiek algoti daudzie konsultanti par nesamērīgi augstām stundu likmēm, bet kuriem nav attiecīgas pieredzes. Nav arī saprotams, kā interesēs un pilnvarojumā rīkojās bankas maksātnespējas procesa administrators, kad "Baltijas Aviācijas Sistēmas" akciju pārņemšanu veica citu personu vārdā? Tas ir kā minimums apšaubāmi un pretlikumīgi.
Advokāts pieļauj, ka, iespējams, viss notiekošais tikai apliecina, ka izvēlētais maksātnespējas administrators nav uzdevumu augstumos. Tāpēc, kamēr nav par vēlu, tiesai būtu jālemj par maksātnespējas administratora nomaiņu.Aldis GobzemsKPMG BalticsLatvijas KrājbankaŽurnāls Santa