Vairāk nekā puse jeb 58% Latvijas iedzīvotāju par galveno priekšrocību, iepērkoties internetā, uzskata ietaupīto laiku, secināts bankas Citadele tiešsaistes maksājumu risinājuma Klix veiktajā aptaujā.
Vienlaikus vairāk nekā pusei (55%) respondentu būtiska šķiet iespēja salīdzināt dažādu interneta tirgotāju cenas. Savukārt trešdaļa (33%) atklāj, ka viņiem svarīgs ir internetveikalu plašais preču piedāvājums, kas ērti apskatāms, iekārtojoties dīvānā vai pie rakstāmgalda, un ir atrodams tikai dažu klikšķu attālumā.
18% norāda, ka, iepērkoties internetā, ir vieglāk izvairīties no spontāniem un neplānotiem pirkumiem. Visticamāk, ka cilvēki, kuri izvēlas veikt pirkumus tiešsaistē, spēj labāk kontrolēt savus izdevumus un pieturēties pie jau sagatavotiem un plānotiem iepirkšanās sarakstiem. Iepirkšanās tiešsaistē var arī palīdzēt samazināt impulsīvus pirkumus un pat veicināt finanšu disciplīnu. Dati liecina, ka šis aspekts biežāk aktuālāks sievietēm, nevis vīriešiem, attiecīgi – 21% un 14%.
Savukārt 13% respondentu par būtisku priekšrocību tiešsaistes iepirkšanās laikā uzskata iespēju izvairīties no cilvēku pūļiem. Šo aspektu īpaši izceļ jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem – 22% un iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem – 18%.
“Lai arī pandēmijas laikā interneta veikali piedzīvoja strauju attīstības izrāvienu, pircēju prasības turpina augt arī šobrīd. Ja pirms trim gadiem internetveikalu galvenais uzdevums bija nodrošināt preču pieejamību attālināti, tad tagad šiem veikaliem jāattīstās tā, lai klientu iepirkšanās pieredze būtu vienlīdz ērta vai pat ērtāka kā iepirkšanās klātienes veikalos,” norāda Klix produkta vadītājs Eduards Timofejevs.
“Tādēļ internetveikali attīsta jaunas iespējas, piemēram, piedāvājot salīdzināt produktus, cenas un atsauksmes dažādās interneta tirdzniecības vietnēs. Pircējiem tiek piedāvāti dažādi filtri, lai atlasītu apskatāmās preces – izmēru, krāsu vai modeļu pieejamība ir zināma uzreiz. Tas palīdz ietaupīt laiku, nodrošināt personalizētu iepirkšanās pieredzi un dod iespēju izvēlēties no ļoti plaša preču sortimenta. Tāpat arvien plašāk tiek izmantota iespēja sadalīt maksājumu vairākās daļās.”
Desmitā daļa jeb 11% aptaujāto atklāj, ka neiepērkas internetā. Teju trešdaļa (27%) no tiem ir iedzīvotāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem.
Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem Klix kopā ar pētījumu aģentūru Norstat veica 2023.gada vasarā, tiešsaistē aptaujājot 1001 interneta lietotāju vecumā no 18 – 74 gadiem.
Klix ir bankas Citadele paspārnē radīts universāls tiešsaistes maksājumu pieņemšanas risinājums, kas jau pieejams vairāk nekā 1000 interneta veikalos Baltijā.