Atbilstoši LR Grāmatvedības likuma 5. punktam, katrā organizācijā ir jābūt sagatavotiem un pieejamiem materiāliem par grāmatvedības organizācijas kārtību. Ņemot vērā, ka likumdošana katru gadu mainās un tā, piemēram, 2022. gadā stājās spēkā jaunais Grāmatvedības likums, kas papildināts gan ar jauniem terminu skaidrojumiem, gan ar jaunām normām elektroniskajiem dokumentiem, pienākumiem un tiesībām uzņēmuma vadītājam, grāmatvežiem un uzņēmuma vadītājiem ir īpaši svarīgi pārliecināties, vai organizācijas grāmatvedība ir saskaņota ar likumdošanas prasībām.
Lai katrai organizācijai būtu iespēja likumam atbilstoši organizēt grāmatvedības procesu, tagad ir iespēja pasūtīt Grāmatvedības organizācijas metodiskos materiālus 2023. gadam, ko sagatavojis “Nodokļu likumdošanas izglītības centrs” sadarbībā ar “Neilandes nodokļu konsultācijām”. Grāmatvedības metodiskie materiāli ikvienam palīdzēs organizēt savu grāmatvedības uzskaiti, vadoties pēc jaunākajām aktualitātēm, likumdošanas prasībām un vienotiem grāmatvedības noteikumiem.
Saskaņā ar LR Grāmatvedības likuma 3. punktu, tieši organizācijas vadītājs ir atbildīgs par grāmatvedības kārtošanu atbilstoši likuma prasībām.
Metodiskajos materiālos ietilpst svarīgākā informācija ikvienam grāmatvedim, tai skaitā par inventarizācijas kārtību, avansa norēķiniem un darbinieku izdevumiem, par transportlīdzekļu izmantošanu saimnieciskās darbības nodrošināšanai, par dokumentu apgrozības shēmu. Dokumenti ietver aktualitātes par grāmatvedības reģistru, to, kā veidot gada pārskatu, arhīvu un lietvedības dokumentēšanu un glabāšanu. Materiālos ir apkopota informācija par kontu plānu un kodu/ simbolu lietojumu aprakstu. Tāpat dokumenti iekļauj informāciju par pašizmaksu, attaisnojumiem dokumentiem, grāmatvedības kontroli, datu apstrādi, grāmatvedības politiku, darba līgumiem, algas aprēķiniem, kā arī vispārīgas ziņas par uzņēmumu.
Grāmatvedības organizācijas metodiskie materiāli sastāv no gatavām dokumentu veidlapām (templetiem) MS Word un MS Excel formātā, kas nozīmē, ka ātri un ērti varat tos sagatavot, ievietojot sava uzņēmuma nosaukumu,citus rekvizītus un mainīgos lielumus. Materiāli ietver dažādus līgumu, nolikumu, attaisnojuma un citu veidu dokumentu paraugus.
“Ikviens uzņēmums ir ieinteresēts strādāt saskaņā ar likumdošanas normām, lai izvairītos gan no iespējamiem riskiem, gan sankcijām, ko uzņēmumam var uzlikt uzraugošās institūcijas. Tā kā likumi nepārtraukti mainās, tiek papildināti un pieņemti no jauna, tad ir skaidrs, ka organizācijām un to vadītājam ir jātur rūpe par to, vai grāmatvedības organizācijas dokumenti un to saturs atbilst likuma prasībām,” uzsver nodokļu eksperte Jadviga Neilande.
Ja vēl Jūsu organizācija nav atjauninājusi savus grāmatvedības organizācijas dokumentus, šis ir īstais laiks to izdarīt, jo metodisko materiālu “Grāmatvedības organizācijas dokumenti, 2023. gads” cena tikai līdz š.g. 31. augustam – EUR 280 (standarta cena – EUR 420). Cenā iekļauts materiālu izmaiņu un papildinājumu abonements 12 mēnešiem.
Plašāka informācija un pieteikuma anketa >>> https://registreties.lv/gramatvedibas-organizacija