Jaunā ostu reforma ir pilnīgi absurda, intervijā “Ventas Balss” norādīja Ventspils pilsētas domes deputāts Aivars Lembergs.
Lembergs norādīja, ka no 1. janvāra bija jāslēdz Ventspils brīvostas pārvalde un Rīgas brīvostas pārvalde, taču līdz šim nekas nav un, visdrīzāk, arī netiks slēgts.: “Ventspilī turpina strādāt divas struktūras – vecā, kas juridiski no 1. janvāra ir likvidēta, un AS Ventas osta, kas tikai tērē naudu un vairāk neko nedara. Reformas rezultātā kravu apgrozījums ostā 2020. un 2021. gadā samazinājās divas reizes. Pagājušajā gadā bija kaut kāds pieaugums, taču tas ir tikai kara dēļ un tāpēc, ka šeit varēja parādīties kravas no Kazahstānas, kuru agrāk nekad nav bijis. Tā ir īslaicīga parādība. Ja Krievija pateiks nevest kravas uz NATO valstīm, bet gan uz Krievijas ostām, tad šo kravu šeit vairs nebūs.”
Vienlaikus viņš pauda cerību, ka uzvarēs veselais saprāts un ostu pārvaldība atgriezīsies pie tās formas, kāda bija līdz ASV sankcijām attiecībā pret Latviju, kas tika ieviestas pēc Latvijas valdības lūguma 2019. gada beigās.
Politiķis atzina, ka ir nedaudz optimists attiecībā uz ostu reformas iespējamo atcelšanu, jo iecerētajā reformā nav nekā racionāla – ne struktūras Ventas osta izveidošanā, ne izslēdzot no ostas pārvaldīšanas pilsētas pašvaldību, pusi no kuras teritorijas aizņem brīvosta.
“Tas ir pilnīgs absurds! Jebkurš saprātīgi domājošs cilvēks to saprot. Tāpēc arī vēlētājs parādīja sarkano kartīti Konservatīvajai partijai, kura virzīja šo reformu. Bet tas viss notika ar Kariņa Jaunās Vienotības un Nacionālās apvienības atbalstu. Bet viņiem pašreizējā valdošajā koalīcijā ir vairākums. Vai viņi spēs atzīt to, ka ostu reforma bija kļūda? Gudrais atzīst savas kļūdas, bet muļķis uz tām pastāvēs. Tā saucamais jaunais Rīgas un Ventspils ostu pārvaldības modelis pēc būtības ir atgriešanās pie PSRS, kad ostu pārvaldīja valsts uzņēmums – Ventspils (attiecīgi Rīgas) tirdzniecības osta,” norādīja Lembergs.
Foto: F64