Luhse skaidroja, ka arī iepriekš drošības maksa ir bijusi, taču to maksāja valsts, taču tagad būs jāsedz pasažieriem.
Viņš uzsvēra, ka Rīgas lidosta joprojām ir lētākā Eiropā, jo tai ir zemākā nosēšanās maksa, kā arī zemākas pasažieru nodevas, raksta Apollo.lv.
«Nekas globāli nav mainījies – valsts maksāja drošības nodevu, tagad maksās pasažieri,» sacīja Luhse, norādot, ka tas ir koks ar diviem galiem, jo iepriekš nodokļu formā faktiski maksāja arī tie, kuri nekad nelidoja, bet tagad maksās tie, kuri lido.
«Kurš no jums grib lidot kopā ar bumbām?» – retoriski vaicāja lidostas valdes priekšsēdētājs.
Viņš skaidroja, ka par drošību lidostā rūpējas aptuveni 450 cilvēku, kas pārbauda pases, somas, lidmašīnas, perimetru, kā arī veic videonovērošanu.
Runājot par aviokompāniju «Ryanair», kas nāca klajā ar paziņojumu par lidojumu samazināšanu lidostā, Luhse uzsver – tas ir viņu PR. «Protams, viņi samazina reisus, tagad par 20%,» viņš atzina, atklājot, ka «Ryanair» iesniegtais plāns ir uz ziemas sezonu – līdz martam. Kas notiks pēc marta, vēl gan nav zināms.
Viņš gan neuzskata, ka «Ryanair» varētu pamest Rīgas lidostu, jo tikmēr, kamēr būs izdevīgi lidot no Rīgas, aviokompānija to darīs.
Luhse arīdzan pastāstīja, ka 16 no 17 aviokompānijām uz ieviesto drošības maksu reaģējušas saprotoši un meklē dažādus risinājumus.
Jau ziņots, ka no 1.janvāra lidostas pasažieriem par drošības pasākumiem būs jāmaksā 6,5 līdz septiņi eiro (4,6–4,9 lati).