"airBaltic" padomes loceklis Gints Kiršteins aģentūrai BNS apliecināja, ka uzņēmuma padome ir apstiprinājusi pamatkapitāla palielināšanu. "Lēmumi tika pieņemti, un tagad tos mēs nodosim akcionāriem," sacīja Kiršteins un norādīja, ka tālāk par pamatkapitāla palielināšanu būs jālemj "airBaltic" akcionāriem.
"Padome savu darbu ir izdarījusi šajā jautājumā," teica padomes loceklis. Pagaidām Kiršteins nevēlējās komentēt padomes lēmumu, uzsverot, ka to darīs akcionāri vai Satiksmes ministrija (SM).
SM sabiedrisko attiecību speciālists Aivis Freidenfelds aģentūrai BNS pastāstīja, ka pagaidām SM nav saņēmusi oficiālu "airBaltic" padomes lēmumu, līdz ar to viņš pagaidām nekomentēja to, par cik lielu summu uzņēmuma padome nolēmusi palielināt "airBaltic" pamatkapitālu.
Arī SM valsts sekretārs Anrijs Matīss norādīja, ka pagaidām vēl nav iepazinies ar oficiālo padomes lēmumu. "Kad tas būs izdarīts, tad gatavosim paziņojumu valdībai, bet pagaidām nekas nav saņemts," sacīja Matīss un piemetināja, ka pagaidām viņa rīcībā nav informācijas arī par to, kā "airBaltic" pamatkapitālu plānots palielināt.
"airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks paziņojumā medijiem uzsver, ka tagad "atbildība par "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanu pārgājusi pie Ministru prezidenta Valda Dombrovska, kura vadībā valdībai jālemj par valsts kā akcionāra rīcību "airBaltic" pamatkapitāla sakarā".
Viņš arī informē, ka par "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanu trešdien, 17.augustā, pulksten 12 lems "airBaltic" akcionāru pilnsapulce, raksta IR.lv. Paredzēts, ka pulksten 14 "airBaltic" valde sniegs plašāku informāciju par turpmāko rīcību kapitāla palielināšanas jautājumā. "Kapitāla palielināšana ir priekšnosacījums "airBaltic" stabilas attīstības un ilgtspējīgas darbības nodrošināšanai. Pamatkapitāla palielināšana ir nepieciešama "airBaltic" turpmākai izaugsmei, tostarp lidmašīnu flotes atjaunošanai," uzsver Fliks.
"airBaltic" padome par uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu sprieda vairākas dienas. Satiksmes ministrs Uldis Augulis iepriekš atzina, ka "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamā summa varētu būt līdzīga kā iepriekšējā kapitāla palielināšanas reizē.
Pērn vasaras sākumā aviokompānijas kapitāls tika palielināts par 30 miljoniem latu – "airBaltic" privātais akcionārs "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) ieguldīja 14,19 miljonus latu, savukārt Latvijas valsts obligācijas 15,8 miljonu latu apmērā iegādājās ar "Latvijas Valsts radio un televīzijas centra" palīdzību. Augulis iepriekš arī sacīja, ka "airBaltic" pamatkapitāla palielināšana ir iespējama vairākos veidos, tajā skaitā caur jaunu akciju emisiju.
"Te ir iespējami dažādi risinājuma varianti. Viens no tiem paredz piesaistīt investoru caur jaunu akciju emisiju. Šādā scenārijā ir pieļaujams, ka, pārdalot akciju skaitu, valstij uzņēmumā vairs nebūs vairākuma. Taču šādā gadījumā valstij jāpanāk tāds akcionāru līgums, ar kuru tai ir ietekme pār uzņēmuma tiešo menedžmentu," uzsvēra ministrs un piebilda, ka otrs risinājums paredz valsts naudas ieguldīšanu.
"Bet, vai šādas iespējas valstij ir, jāvaicā Finanšu ministrijai (FM). Pati FM ir vairākkārt norādījusi, ka arī nākamgad ir jāveic budžeta konsolidācija. Te nu rodas jautājums – kur ņemt "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamo naudu, jo Satiksmes ministrijai ir tikai ministrijas budžets, un šie līdzekļi nebūt nav lieli," klāstīja satiksmes ministrs.
Augulis uzsvēra, ka viņa pirmais priekšlikums pamatkapitāla palielināšanai, zinot, ka būs jāveic budžeta konsolidācija, bija emitēt jaunas "airBaltic" akcijas. "Pārrunājot šo jautājumu ar Latvijas Aviācijas arodbiedrību federāciju, no tās pārstāvjiem izskanēja viedoklis, ka paši aviācijas nozares darbinieki būtu ieinteresēti publiskajā emisijā iegūt zināmu daļu akciju. Līdz ar to pār "airBaltic" būtu arī zināma darbinieku kontrole," paskaidroja ministrs un piebilda, ka arodbiedrība būtu ieinteresēta iegūt līdz pat 6% "airBaltic" akciju.
Atlikušie pamatkapitāla palielināšanas risinājumi ir tādi, ka līdzekļus, piemēram, iegulda viens akcionārs, kas ir vai nu valsts, vai BAS. Aviokompānijai ir citi akcionāri – "Solinger" un "Transaero airlines" -, kas pašlaik ir mazākumā, pastāstīja Augulis.