“Tūrisms ir sasalis, bet mēs atsāksim darīt to, ko darījām līdz pandēmijai. Atsāksim biznesu, kas mūs aizrauj, nepārkvalificējoties un nemainot darbības jomu. Tūrisms atgūsies, jo neviena krīze nav bezgalīga. Ceļošanas sentiments nepazudīs, cilvēki vēlēsies doties tuvākos un tālākos braucienos. Šobrīd jāsāk gatavoties mirklim, kad ceļošana būs iespējama”, Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš norādīja diskusijas „Tūrisma pakalpojumu patiesā cena” ietvaros.
“Šobrīd izšķirošais ir spēja pielāgoties un saglabāt pakalpojuma kvalitāti tādā līmenī, lai tā atbilstu cenai. Nekas nav apstājies, taču nav viegli būt neatlaidīgam un spēt visur saredzēt iespējas. Tiem uzņēmējiem, kuros ar dažādiem projektiem atbalsta pašvaldības, ir vieglāk. Īpaši mazajiem un vidējiem. Nākotnē redzu ļoti lielu potenciālu gan Liepājai, gan Kurzemes reģionam, gan Latvijai un Baltijai kopumā. Lai to īstenotu, nepieciešama aktīva sadarbība visos līmeņos,” optimistiskāka bija SIA “JA Travel” īpašniece Agita Kurzeme.
SIA “Goal Events” īpašniece Silvija Freimane skaidroja: “Kopš pagājušā gada aprīļi biju vairāki veiksmīgi projekti, tāpēc kopējais noskaņojums ir gana pozitīvs. Esam pārorientējušies un ārvalstu viesu vietā strādājam ar vietējo korporatīvo segmentu, organizējot tiešsaistes pasākumus. Tajā pašā laikā nevienu brīdi neesam pārtraukuši komunikāciju ar ārvalstu klientiem, lai brīdī, kad varēs ceļot, mēs būtu gatavi.”
“Neraugoties uz to, ka tūrisma šobrīd ir apstājies, es turpināšu un palikšu nozarē. Šajā vai citā viesnīcā, bet tūrismā un viesmīlībā. Liela daļa no nozarē strādājošajiem domā līdzīgi. Mēs mīlam savu darbu un vēlamies iespēju strādāt,” norādīja Jūlija Žagunova -Sherlock Art Hotel vadītāja.
Diskusijas dalībnieki bija vienisprātis, ka nākotnes tūrisma atslēga ir spēja pielāgoties un fleksibilitāte. Ir jāaizmirst par dažādām metodēm, kas viesnīcām nodrošināja vietas garantēšana – šobrīd jādara viss, lai nodrošinātu klientu skaitu. Ceļošana un patērētāju domāšana kļūst ilgtspējīgāka. Atpūtas ceļošanā parādīsies mērķtiecīgāk izvēlētāki un garāki braucieni, nevis nedēļas nogales ceļojumi. Tas nozīmē, ka tūrisma uzņēmumiem jābūt gataviem uzņemt klientus, kas zina, ko vēlas.
Diskusijā piedalījās SIA “JA Travel” īpašniece Agita Kurzeme, SIA “Goal Events” īpašniece Silvija Freimane, Sherlock Art Hotel vadītāja Jūlija Žagunova un Biznesa augstskolas Turība asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš.