Latvijā saglabājies kravu apgrozījuma kritums un sagaidāms, ka šī situācija turpināsies, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Lai arī par deviņiem mēnešiem situācija izskatoties labi un Ventspils ostās esot vērojams 1,5 miljonu tonnu jeb 10% pieaugums, Lembergs gan aicināja nelolot ilūzijas par nākotni. “Kopumā kravu apgrozījums Latvijā krītas, it īpaši strauji tas ir “Latvijas dzelzceļam”. Sagaidāms, ka tas turpināsies nākamgad,” uzsvēra Lembergs.
Pēc viņa sacītā, lai arī kravu apgrozījuma pieaugums vērojams uz akmeņogļu rēķina, to plūsma uz Latviju samazinās. “Un tas apgrozījums tuvākajos mēnešos kritīsies un šie rožainie ziņojumi beigsies gan Latvijā, gan Ventspilī,” sacīja Lembergs.
Savukārt, runājot par kravu apgrozījumu Ventspils ostā strādājošajos terminālos, viņš norādīja, ka ar nelielu plusu strādājis “Ventspils nafta termināls”, “Vental termināls” un Ventspils tirdzniecības osta.
Savukārt slikti rezultāti esot bijuši Ģenerālprokuratūras ieceltā Šveices advokāta Rūdolfa Meroni pārvaldītajiem termināliem – “Ventbunkers” un “Kālija Parks”.
“”Ventbunkers” samazinājums ir par 1/3. Un tas jau nav pirmais gads. Un deviņos mēnešos pārkrauts tikai 1 miljons tonnu, bet vajag 3 miljonus. Tā kā “Venbunkeram” gaidāmas skumjas dienas tuvākajos gados,” piebilda Lembergs.
Slikti turpina strādāt arī “Kālija parks”. Pēc politiķa rīcībā esošās informācijas, deviņos mēnešos pārkrautas tikai 300 tūkstoši tonnas, kas ir mazāk nekā kādreiz vienā mēnesī. Turklāt neviena tonna nav kālija sāls, kurai vajadzēja būt tā specializācijai.
“Baltkrievija vēlas pārkraut, bet ģenerālprokurora rīcības rezultātā tās shēmas, kas tiek realizētas zem “Kālija parks” paspārnes, baltkrievu ‘batjkam’ tās nav pieņemamas, un viņi tās kravas nedod,” norādīja Lembergs.