Jautājumā par pedagogu atalgojuma sasaistīšanu ar kvalitātes kritērijiem kompromisu nebūs, šorīt intervijā LNT raidījumā “900 sekundes” norādīja Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).
Otrdien valdība atlika jautājumu par pedagogu minimālās algas likmes kāpināšanu līdz 710 eiro, tā vietā tika spriests par kvalitātes kritērijiem jeb skolu finansēšanas sasaisti ar to kvalitātes rādītājiem.
Pēc premjera sacītā, vai nu jaunās kvalitātes prasības tiks atbalstītas kopā ar algu pieaugumu, vai arī nebūs nekā. “Ja valdība otrdien būtu pieņēmusi gala lēmumu par algu celšanu, bet atliktu jautājumu par kvalitāti, tad tās nebūtu nekad,” izteicās premjers.
Viņš uzsvēra, ka šajā jautājumā kompromisu nebūs. Vienlaikus viņš izprotot Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības bažas un tāpēc valdība vēlreiz par šo jautājumu mēģinās lemt nākamnedēļ.
Kā ziņots, otrdien Ministru kabinets lēma uz nedēļu atlikt lemšanu par pedagogu minimālās algas likmes celšanu, jo sadarbības un sociālajiem partneriem bija iebildumi par kvalitātes un kvantitātes kritērijiem vidusskolās.
Tikmēr Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga draudējusi tomēr gatavoties iepriekš plānotajam, bet atsauktajam piketam 18.septembrī.
Jau vēstīts, ka 28. augustā notika Saeimas Koalīcijas sadarbības padomes tikšanās ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāju un Padomes pārstāvjiem, kurā tika izskatīts jautājums par politiķu turpmāko rīcību, lai realizētu Ministru kabinetā apstiprināto pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku un LIZDA kampaņas prasības par pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu darba samaksas pakāpenisku nodrošināšanu no valsts budžeta un “Speciālās izglītības skolotāju, sporta skolotāju un pirmsskolas skolotāju izdienas pensiju likuma” pieņemšanu. Tajā tika panākta vienošanās par to, ka pedagogu minimālā alga par likmi no septembra būs par 30 eiro lielāka.
Vēlāk IZM nāca klajā ar sagatavoto noteikumu projektu par kritērijiem un kārtību pedagogu darba samaksas finansēšanā vidusskolas posmā.
Foto: Pixabay