Latvijas Tranzīta biznesa asociācija (LTBA) izstrādājusi priekšlikumu, kas paredz uz pieciem gadiem iesaldēt maksas izcenojumus par Latvijas dzelzceļa infrastruktūru, ko maksā pārvadātāji tās apsaimniekotājam, informēja LTBA valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
Lembergs paziņoja, ka valdībai tuvākajā laikā izskatīšanai tiks iesniegti divi likumprojekti, kas atbilst Eiropas Savienības (ES) direktīvai un Latvijas likumiem.
Pirmais un būtiskākais esot vienošanās ar nozari un Satiksmes ministriju, ka tiek iesaldēti maksas izcenojumi par dzelzceļa infrastruktūru, ko maksā pārvadātāji tās apsaimniekotājam. Likums paredz tos iesaldēt uz pieciem gadiem un vienīgais indeksācijas pamatojums esot eiro zonas inflācijas indekss.
“Tas ir ļoti būtiski, jo termināli, ekspeditori un pārvadātāji var plānot, ka viņiem šī izmaksu sadaļa faktiski paliek nemainīga,” skaidro Lembergs.
Savukārt otrs likums paredz, ka valstij ir jāsedz daļa no izmaksām un jādotē dzelzceļa pārvadājumu tarifus. “Šobrīd likums paredz piecu gadu termiņu. Taču, ja parāds tiek uzkrāts, tad Latvijas Dzelzceļš piecu gadu laikā var būt tādā stāvoklī, ka tam nekas nav vajadzīgs, var iestāties pat maksātnespēja. Mēs piedāvājam šo situāciju mainīt un noteikt maksājumus katru gadu,” norāda LTBA valdes priekšsēdētājs.
Priekšlikums paredz arī noteikt skaidri saprotamus rādītājus, kādi ir jāsasniedz, kad lai tiktu saņemts maksājums no valsts. Pēc Lemberga sacītā, esot svarīgi iestādīt šo maksājumu automātiskā režīmā, jo citādi budžetā var rasties citas vajadzības un nozarei var pateikt, lai tā tiek pati galā. “Nozare šos priekšlikumus atbalsta,” piebilda Lembergs, norādot, ka cer, ka valdība šos likumus pieņems.
Latvijas Tranzīta biznesa asociācijā ietilpst VAS “Starptautiskā lidosta Rīga”, Valsts AS „Latvijas dzelzceļš”, AS „Baltijas ekspresis”, AS „Baltijas Tranzīta Serviss”, Liepājas Speciālās Ekonomiskās Zonas Pārvalde, Ventspils Brīvostas pārvalde un citi tranzīta nozares pārstāvji.
Foto: F64