Eiropas Parlamenta (EP) deputāti uzsver, ka autoražošanas krīze apdraud ne vien darbavietas nozarē, bet arī citas jomas, jo īpaši simtiem tūkstošu mazo un vidējo uzņēmumu pastāvēšanu. EP aicina vienkāršot un palielināt finanšu atbalstu automobiļu rūpniecībai, īpaši attiecībā uz kredītu pieejamību. Tiek prognozēts, ka 2009. gadā Eiropas Savienībā (ES) turpinās samazināties pieprasījums pēc transportlīdzekļiem un tādēļ samazināsies to ražošanas apjomi, kas palielinās spiedienu uz nodarbinātību un ieguldījumiem.
Eiropas automobiļu rūpniecībā tieši vai netieši ir nodarbināti 12 miljoni darbinieku, kas veido 6% no ES nodarbinātajām personām. Dažas dalībvalstis ir jau sākušas īstenot valsts mēroga pasākumus automobiļu rūpniecības atbalstam.
Parlaments vērš uzmanību uz to, cik svarīgas ES ir dalībvalstu starpā saskaņotas ierosmes un aicina izveidot “reālu Eiropas rīcības plānu” ES un dalībvalstīm. Deputāti aicina paātrināt, vienkāršot un palielināt finanšu atbalstu automobiļu rūpniecībai, tostarp ar Eiropas Investīciju bankas iesaisti un zema procenta valsts garantijas aizdevumiem. Šādu viedokli EP pauda 25. martā pieņemtajā rezolūcijā par automobiļu rūpniecības nākotni.
Pēc EP deputātu domām, finanšu atbalstam, it īpaši aizdevumu veidā, vajadzētu veicināt pieprasījumu pēc jaunām automašīnām, tādējādi sekmējot ekonomisko izaugsmi, vides aizsardzību un ceļu satiksmes drošību.
Deputāti atzinīgi vērtē Eiropas Komisijas centienus efektīvi politiski reaģēt uz „General Motors Europe” un tā piegādātāju grūtībām, koordinējot iesaistīto dalībvalstu pasākumus. Vienlaikus deputāti ar “pieaugošām bažām atzīmē, ka daži dalībvalstu līmenī pieņemti īstermiņa pasākumi varētu izkropļot konkurenci vienotajā tirgū, kaitējot ilgtermiņa konkurētspējai”.
Avots: www.2v.lv