Informācija par to, ka Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” daļu pārdošanai varētu būt nepieciešama Lietuvas atļauja Ministru prezidentam Mārim Kučinskim (ZZS) bijis pārsteigums.
Sarunas par stratēģiskā investora piesaisti lidsabiedrībai “airBaltic” paredzētas līdz gada beigām.
Intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma”, komentējot ziņas, ka atrodot “airBaltic” investoru, Latvijas valdībai darījumam būs vajadzīga atļauja arī no Lietuvas – no bankrotējušās bankas “Snoras” kreditoru komitejas, Kučinskis norādīja, ka pagaidām šāda informācija nav apstiprinājusies.
“Tas bija pārsteigums. Lietuvai pašai ir bijušas tiesvedības par bijušajām kompānijām.” Arī Satiksmes ministrijā ministram norādīts, ka šobrīd nav risku, kas varētu atbaidīt potenciālos “airBaltic” investorus.
Viņš sacīja, ka, vērtējot investora piesaisti, diskusijās ir parādījušies vairāki piedāvājumi, ko valdība arī izvērtē. “Tās nav eksotiskās zemes,” runājot par potenciālajiem investori, sacīja valdības vadītājs.
Politiķis arī atzina, ka sarunas ar globālajiem spēlētājiem par investīcijām Latvijas aviokompānijā nav beigušās veiksmīgi. Starp potenciālajiem investoriem gan esot kāds investīciju fonds.
Kā iepriekš atzinis satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), līdz šim esot uzrunāti jau vairāk kā 40 potenciālie investori no visas pasaules, un ieguldītāju piesaisti plānots noslēgt līdz šī gada beigām.
Nemainīgs paliek fakts, ka valsts joprojām vēlas saglabāt vairāk nekā 50% plus vienu akciju kompānijā, tostarp joprojām investora piesaitē ir spēkā uzstādījums par maršrutu tīkla nesamazināšanu un lidostas “Rīga” saglabāšanu kā bāzes lidostu.
Iemesls investoru piesaistei ir nodrošināt lidmašīnu flotes nomaiņas finansējumu, kā arī turpināt uzlabot lidsabiedrības kapitāla struktūru. Lai gan “airBaltic” biznesa plānā “Horizon 2021” ir iekļauta papildu kapitāla piesaiste 50 miljonu eiro apmērā, uzņēmums informē, ka investīcijas no valsts prasīt negrasās.
Pēc pamatkapitāla palielināšanas Latvijas valstij piederēja aptuveni 80% “airBaltic” akciju, bet investoram “Aircraft Leasing 1”, kura valdes priekšsēdētājs bija Montāgs-Girmess, piederēja 20% akciju. Savukārt “Aircraft Leasing 1” īpašnieks bija Īrijā reģistrēta kompānija “IALH LIMITED”. Savukārt šogad aprīlī par “airBaltic” pastarpinātu mazākuma akcionāru kļuva Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens, kurš no Montāga-Girmesa pārņēma “Aircraft Leasing 1”.
Foto: airBaltic