Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) piedāvātais tālākais pedagogu algu palielināšanas grafiks nav sasaistīts ar plānoto skolu tīkla optimizāciju, tāpēc būs jāpārstrādā, tā intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” sacīja Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).
Premjers uzsvēra, ka pašlaik IZM piedāvājumā skaitļi ir reāli, tomēr ziņojums nav sasaistīts ar skolu tīkla reformu, taču paredzams, ka algu pieaugums būs jāveido kontekstā ar to.
Tāpat premjers uzsvēra, ka pētījums par Latvijas skolu tīklu aizvien tiek veikts. Līdz vasarai tam jābūt pabeigtam.
Jau vēstīts, ka Izglītības un zinātnes ministrija sagatavojusi pedagogu minimālās darba samaksas par likmi pieauguma grafiku un jaunu kvalitātes novērtēšanas sistēmu.
Turpmāko piecu gadu laikā zemākā darba samaksa par likmi pedagogiem pieaugs līdz 900 eiro līdzšinējo 680 eiro vietā, – to paredz IZM vadītajā darba grupā izstrādātais pedagogu darba samaksas pieauguma grafiks.
Lai izstrādātu pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku, darba grupā strādāja eksperti no IZM, Kultūras, Labklājības un Finanšu ministrijas, Pārresoru koordinācijas centra, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA), Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) un Latvijas Nacionālā kultūras centra. Darba process nebija vienkāršs un pilnīgu vienprātību visos jautājumos darba grupai nav izdevies panākt, pedagogu pārstāvošo organizāciju izteiktajām vēlmēm un prasībām nereti saduroties ar finanšu ekspertu argumentiem un reālajām valsts budžeta iespējām. Jau pavisam drīz ministrijas darba grupa prezentēs valdībai pusgada laikā paveikto un panāktos kompromisa variantus, lai izstrādāto pedagogu darba algas samaksas pieauguma grafiku uzsāktu īstenot dzīvē.
Pedagogu darba samaksas pieauguma nodrošināšanai 2018. gadā papildus būs nepieciešami nedaudz vairāk kā 10 miljoni eiro, 2019. gadā – 34 miljoni eiro, savukārt 2022. gadā – gandrīz 118 miljoni eiro. Kaut arī daļu no nepieciešamā papildu finansējuma iespējams nodrošināt, veicot skolu tīkla sakārtošanu, tomēr ievērojami jāpalielinās arī valsts finansējumam, jo pedagogu atalgojums skar ne tikai vispārējās izglītības pedagogus, bet arī akadēmisko personālu augstākajā izglītībā, kā arī profesionālās izglītības pedagogu atalgojumu.
Foto: Saeimas kanceleja