Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) izstrādātā jaunā pedagogu darba kvalitātes vērtēšanas sistēma ir kārtējā ministrijas iniciatīva, kas līdz galam nav pārdomāta, uzskata Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga.
Lai veicinātu izglītības kvalitāti, balstoties uz pedagoga profesionālo darbību mācību stundas procesa novērtējumā, kā arī mazinātu birokrātiskos procesus, atsevišķa IZM koordinētā darba grupa veikusi arī pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas pilnveidi.
Intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” Vanaga norāda, ka LIZDA pagaidām neatbalsta IZM piedāvāto pedagogu pakāpju sistēmu, jo to nozares ministrija prezentējusi tikai pirmdien, 13. martā. Arodbiedrības ieskatā ir vēl daudz jautājumu, uz kuriem nepieciešams sniegt atbildes, pagaidām IZM to neesot varējusi, kas liecina, ka jaunā pedagogu darba kvalitātes vērtēšanas sistēma ir nepārdomāta.
“Pašlaik izskatās, ka nozares ministrijas izstrādātā pedagogu pakāpju sistēma ir kārtējā iniciatīva, kas līdz galam nav pārdomāta, bet tiek prezentēta, satricinot izglītības nozari,” uzsvēra Vanaga.
LIZDA vadītāja norādīja arī, ka darba grupa pie pedagogu pakāpju sistēmas strādājusi gadu, taču izskatās, ka nekas no darba grupas rezultātiem nav ņemts vērā.
Jau vēstīts, ka Jau vēstīts, ka IZM izstrādājusi jaunu pedagogu novērtēšanas kārtību. Līdzšinējo piecu kvalitātes pakāpju vietā plānots ieviest trīs pakāpes, no kurām 1.kvalitātes pakāpe būs apliecinājums – labs pedagogs skolā, 2.pakāpe – labs pedagogs novadā, bet 3.kvalitātes pakāpe būs apliecinājums, ka pedagogs ir izcils valsts mērogā.
Profesionālās darbības kvalitātes pakāpi pedagogam piešķirs uz trim gadiem. Tāpat kā līdz šim, pieteikšanās kvalitātes pakāpei būs katra pedagoga brīvprātīga izvēle. Jaunās pedagogu profesionālās darbības kvalitātes sistēmas ieviešanai ir noteikts pārejas posms no 2017.gada septembra līdz 2019. gada septembrim.
Foto: Saeimas kanceleja