Sabiedrība par atklātību “Delna” uzraudzīs Rīgā plānotās Skanstes tramvaja līnijas izbūvi. Projekta uzraudzībai “Delna” saņems Eiropas Savienības (ES) finansējumu aptuveni 300 000 eiro, intervijā Latvijas Radio atzina “Delnas” vadītājs Jānis Volberts.
Atbilstoši 2016.gada 1.janvārī uzsāktajam Eiropas Komisijas atbalstītajam projektam “Integritātes Pakts – pilsoniskās kontroles mehānisms ES fondu uzraudzībai”, Delna uzraudzīs Rīgas satiksmes projekta iepirkumu procedūru un projekta īstenošanu kopumā. Integritātes pakts ir starptautiskās pretkorupcijas organizācijas Transparency International radīts instruments, nolūkā novērst korupciju publisko līgumu slēgšanā, ko finansē vai līdzfinansē ar Eiropas Savienības atbalstu.
“Būsim klāt visā projektu ieviešanas laikā – gan pie iepirkumu dokumentu izstrādes, gan dažādās sanāksmēs, gan būvlaukumā,” teica Volberts, norādot, ka iedzīvotāji varēs ziņot, ja redzēs kādas neatbilstības projekta ieviešanā.
Volberts gan atklāj, ka līgums neparedz “Delnai” neierobežotas pilnvaras jebkurā projekta stadijā. “Tas attiecas tikai uz projekta finansējuma izlietojuma uzraudzību,” sacīja Volberts.
Par projekta uzraudzību “Delna” saņems aptuveni 300 000 eiro.
Par šo naudu arī tiks algoti būvniecības eksperti, kam būs jāpārliecinās, vai Skanstes ielas tramvaja līnijas izbūves darbi tiek veikti kvalitatīvi un ir atbilstoši ES nosacījumiem.
“Lai pārliecinātos ka tie darbi, kas tiek veikti, ir tiešām nepieciešami, tie nodrošinās kvalitāti un tie maksās tik, cik tiem ir jāmaksā,” sacīja Volberts.
Jau ziņots, ka projektā paredzēts izbūvēt jaunu 3,6 km garu tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, kas savienos 6.tramvaja maršrutu ar 5. un 9.tramvaja maršrutu. Plānots, ka tramvaja līnija sāksies no K.Barona ielas pa Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Skanstes ielu un Sporta ielu posmā no Skanstes ielas līdz savienojumam ar 5. un 9.tramvaja maršrutu Pētersalas ielā. Projekta realizēšanai izvirzīts nosacījums, ka tramvaja līnijas izbūves gaitā netiks skarts neviens apbedījums.
Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaju ekspluatāciju, paredzēts veikt esošās 5. un 9.tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvaja parametriem aptuveni 3 km garumā posmā no Pētersalas ielas līdz Centrāltirgus lokam posmos, kur vēl nav izbūvēta zemās grīdas tramvajam pielāgota infrastruktūra. Projektā paredzēts arī iegādāties 12 zemās grīdas tramvajus, lai nodrošinātu tramvaju kustību ar 10 minūšu intervālu.
Paredzēts, ka būvniecības darbi sāksies 2018.gadā. Sākot būvniecības darbus plānotajā termiņā, projektu plānots pabeigt 2022.gadā. Kopējais finansējums plānots 97,4 miljoni eiro, no kuriem 70 miljoni eiro – Kohēzijas fonda finansējums, bet 27,4 miljoni eiro – “Rīgas satiksmes” finansējums.
Jaunas tramvaja līnijas būvniecība Skanstes apkaimē paredzēta Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam un Rīgas attīstības programmā 2014.-2020.gadam.
Foto: Rīgas satiksme