Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai “airBaltic” nevajadzētu būt pirmajai kompānijai Rietumos, kas izmanto Krievijas lidmašīnas, intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” sacīja bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Runājot par gaidāmo Saeimas balsojumu saistībā ar 80 miljonu eiro aizdevuma piešķiršanu “airBaltic”, Matīss norādīja, ka neapšaubāmi lidsabiedrībai nepieciešams papildus finansējums, tomēr vienlaikus norādīja, ka neatbalstītu, ka par šo naudu tiktu iegādātas Krievijā ražotās lidmašīnas “Sukhoi Superjet”, kuras rezerves ir ļoti sarežģītas.
Gadījumā, ja Saeima nolems neatbalstīt valdības izraudzīto investoru un “Sukhoi” lidmašīnas netiks iegādātas, Matīss norādīja, ka scenāriji ir dažādi.
“Var atlikt jaunu lidmašīnu iegādi līdz tiks atrasts jauns investors. Valsts viena pati nevar nodrošināt aviokompānijas attīstību. Ir citas opcijas, taču valdība jau otro reizi ir nolēmusi iet šo ceļu. Skatīsimies, kā tas attīstīsies,” sacīja bijušais satiksmes ministrs Matīss.
Atbildot uz jautājumu, kā vērtē lidsabiedrības plānu iegādāties “Sukhoi” lidmašīnas, Matīss atbildēja, ka “ļoti negatīvi”: “Mums nevajadzētu būt pirmajai kompānijai rietumos, kas izmanto šo lidmašīnu. Vairāk jāremontē, nekā iespējams lidot,” norādīja bijušais satiksmes ministrs.
Jau vēstīts, ka valdība ārkārtas sēdē ceturtdien, 19.novembrī, nolēma pilnvarot Satiksmes ministriju parakstīt akcionāru līgumu ar “airBaltic” atrasto investoru pēc pozitīva Saeimas lēmuma saņemšanas par valsts aizdevuma lidsabiedrībai kapitalizāciju.
Kā zināms, valdība pēc vairāk nekā četru stundu garām diskusijām akceptējusi finanšu konsultanta “Prudentia” atrasto investoru Latvijas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic” – Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij attiecīgi būtu jāiegulda 80 miljoni eiro.
Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.