Vecākiem lūgts respektēt skolotāju streika dienu un bērnus uz izglītības iestādēm nevest, šorīt intervijā LNT raidījumā “900 sekundes” aicināja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.
Piektdien, 27. novembrī, norisināsies skolotāju brīdinājuma streiks. Streikā piedalīsies vairāk nekā 23 000 pedagogu no 869 izglītības iestādēm. Kā norādīja LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga, skolotāji savās darba vietās atradīsies, bet bērnus viņi nevarēšot uzraudzīt. Vienlaikus viņa norādīja, ka skolās varētu notikt darbs direktoru līmenī, gadījumā, ja vecāki bērnus uz skolu tomēr atvedīs.
“Vecākiem būtu lūgums respektēt šo dienu un censties iespēju robežās savus bērnus nevest uz izglītības iestādēm, tostarp skolām un bērnudārziem,” norādīja Vanaga.
Viņa uzsvēra, ka streika mērķis ir panākt attieksmes maiņu, lai tiktu ievēroti spēkā esošie normatīvie akti, tiktu pildīti priekšvēlēšanu solījumi un pedagogu saņemtu apsolītos 9 miljonus eiro.
Viņa norādīja, ka arodbiedrība līdz 9. decembrim gaidīs ministrijas priekšlikumus, bet tad lems par turpmāko rīcību.
Jau vēstīts, ka LIZDA 11.novembrī ārkārtas padomes sēdē lēma par vienas dienas izglītības un zinātnes darbinieku brīdinājuma streiku š.g. 27.novembrī.
Brīdinājuma streiks paredz, ka izglītības iestādēs, kuras piedalīsies streikā, ierastais mācību process tiks pārtraukts uz vienu dienu. LIZDA uzsver, ka lēmums par streiku nav vēršanās pret skolēniem un to vecākiem, bet sauciens valdībai uzņemties atbildību par pastāvošo situāciju un gadiem nepildītajiem solījumiem.
LIZDA brīdinājuma streika forma ir darba pārtraukšana uz vienu dienu, atrodoties savā darba vietā, taču nepildot savus tiešos darba pienākumus. Par to, kādā veidā norisināsies dienas kārtība, katrā izglītības iestādē lemj uz vietas, par to savlaicīgi informējot sabiedrību.
Izglītības un zinātnes darbinieki vienosies kopīgā streikā, lai paustu savu neapmierinātību attiecībā uz pastāvošo situāciju izglītības un zinātnes nozarē, valdības vienaldzīgo un nievājošo attieksmi, nekvalitatīvi izstrādāto atalgojuma modeli, kurš draud pasliktināt situāciju tik daudziem izglītības darbiniekiem un neveicinās kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanu, kā arī, lai panāktu, ka valdība ieklausās un nekavējoties uzlabo situāciju tiem izglītībā un zinātnē strādājošajiem, kuri jau gadiem saņem neadekvāti zemu atalgojumu.