Vairs nepastāv bažas, ka Krievija varētu samazināt dzelzceļa tranzīta kravu apjomu caur Latviju, trešdien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Pirms vairākām nedēļām Rīgas brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks nāca klajā ar paziņojumu, ka saņemta neoficiāla informācija no Krievijas dzelzceļa, ka varētu tikt pārtraukta ogļu kravu nosūtīšana caur Latviju.
Arī pēkšņais Krievijas amatpersonu paziņojums, ka sakarā ar sliežu ceļu stāvokli Latvijas virzienā divus mēnešus notiks sliežu remontdarbi un kravu plūsma būs ierobežota, radījis satraukumu, ka lēmums varētu būt saistīts ar politiskiem notikumiem, tai skaitā, ar bijušā uzņēmuma “Latvijas Dzelzceļš” vadītāja Uģa Magoņa aizturēšanu.
Matīss norādīja, ka sazinoties ar Krievijas transporta ministru un kaimiņvalsts dzelzceļa kompānijas “Krievijas dzelzceļš” (RŽD) vadību, noskaidrots, ka bažām nav pamata un Krievijas lēmums par dzelzceļa sliežu remontu nav saistāms ar notikumiem Latvijā.
Matīss apstiprināja, ka dzelzceļa remonti Krievijā ir ļoti nepieciešami un šāds solis būtu jāuztver labvēlīgi, jo tas nozīmē, ka kravas nākotnē būs daudz vairāk, norādot, ka “neviens neremontē sliedes, lai samazinātu kravas apjomu”.
Ministrs uzsvēra, ka augustā salīdzinājumā ar pagājušā gada augustu kravu tranzīts starp Krieviju un Latviju pieaudzis par 8%.